Jógaotthon
mozgás az egészséges testi és szellemi frissességhez 


GyFK - Gyakran Feltett Kérdések



Mindenki végezheti a jóga gyakorlatokat?


Igen mindenki, életkor és nemre való tekintet nélkül. Vannak azonban olyan élethelyzetek amikor a gyakorlatok milyenségét és nehézségi fokát figyelembe kell venni. Ezek a következők lehetnek, nőknél általában a menstruációs időszak és az áldott állapot, vagyis a várandóság. Ezekben az időszakokban a lányok asszonyok könnyebb gyakorlatokat végezzenek.

Menstruáció idején a fordított tartásokat, csavarásokat és hátra hajlásokat lehetőleg ne végezzük.

Várandós anyáknál már a babára is tekintettel kell lenni, ezért nagy körültekintést és odafigyelést kíván. A terhes nők jógázása egy külön fejezet.

De mindenkire érvényes szabály, addig csináld amíg jól esik. Nem kell tagjainkat különös pózokba kifacsarni. Az egyszerű testtartások ugyan-úgy elindítják a finomenergia áramlását. A testünk így is rugalmassá válik és ezt a szellemünk is követi, ami kihat az egész életminőségünkre.


Hogyan készüljek fel a gyakorlatokra?


Viselj kényelmes ruházatot. Meleg jól szellőztetett hely a legideálisabb. Lábadon maximum csak egy zokni legyen. 
Egy tapadós felületű szőnyeg vagy matrac jó szolgálatot tehet. A gyakorlatokat legjobb üres gyomorral végezni. Gyakorlat közben lehetőleg ne igyunk


Honan tudom hogy helyesen végzem a gyakorlatot?


A hibás gyakorlás egy-két nap elteltével kelemetlen rossz közérzetet okozhat. Ha ezt tapasztalod menj vissza gondolatban hol rontottál, nézd újból meg a gyakorlatot, és a helyes mozdulatokat gyakorold tovább. A helyesen végzet ászana felfrísülést hoz a testnek és a léleknek egyaránt, energiával tölt fel, frissebbnek, elevenebnek érzed magad.



Milyen rendszerességgel jógázzak?


Amennyiszer csak jól esik. De a legjobb ha eldöntöd, hogy hetente menyi időt tudsz áldozni a foglalkozásra. Gyakoroljál minél gyakrabban nem baj ha csak rövid időt szakítasz a mozgásra. A naponta végzet rövid sorozatok eredményesebbek mint a heti 1×2-3 órás edzés. Heti három-négy alkalom már látványos közérzetjavulást hoz az életedbe.



Hol végezhetem a jógát?


A jóga gyakorlatsorok végzéséhez általában csendes nyugodt helyre van szükség, így tudsz az adott pillanatban a saját jelenlétedre figyelni. Ha lehet, kerüld a zsúfolt helyeket.  Nem tudod átadni magad a jelen pillanatának, ha gondolataid máshol járnak, ilyenkor vegyél egy pár mély lélegzetet és miközben kifújódd a levegőt, elengeded ami épen nyomaszt.


Mit csináljak ha kevés az időm?


Ha kevés az időd inkább végez kevesebb gyakorlatot, de teljes figyelemmel, ne kapkodjál add át magad az itt és most-nak.


FONTOS!
Ha érdekel a jóga rendszere és még nem jelentkeztél volna a jógaotthon ingyenes hirlevelére akkor itt alul most megtehetedd.


A jóga bizonyítottan működő hatásai.

A Hírlevélben megmutatom
a jóga mozdulatokat, a helyes testtartást és légzést.

Ha előbb tudtad volna mindazt, amiről DÍJTALAN hirlevelünkben írunk, már régen alkalmaztad volna, a jóga gyakorlatait!
 
Megmutatom hogy a jóga nem a misztikáról szól, hanem hogy   könnyebbé, boldoggá, tartalmasabbá és gazdagabbá tegyük az életünket.

Hírlevelünkben olyan könnyen alkalmazható jógagyakorlatokról számolunk be, amelyek az elmúlt századokban, sőt évezredekben számtalan ember életét könnyítették meg. Kérlek, ne habozz és jelentkezz  most!
Név:*
Keresztnév:*
E-mail cím:*
Adataidat bizalmasan kezeljük és semmilyen körlmények között sem bocsátjuk  harmadik fél rendelkezésére


 | Joga DVD | Főoldal | Kapcsolat |